mercredi 19 septembre 2007

Refuge des Fondues





Voila,


nu ik die blog hier toch min of meer in gang gekregen heb (zonder foto's enzo want ik kan dus nog steeds enkel op de Science Po computers) kan ik van start gaan met het eerste berichtje (want het vorige was natuurlijk ietwat fake, aangezien het maar de copie was van mijn mail richting thuisfront, waarvoor mijn excuses)...

Gisteren zijn we met wat Erasmusvriendjes gaan eten in 'La Refuge de Fondue' nabij Montmartre. Onze eerste fondue bij José was immers zeer gezellig maar om eerlijk te zijn toch niet zo geslaagd (een te dik papje van kaas met daarboven een te vloeibaar papje van olie) en daarom wilden we het toch eens gaan bestuderen bij 'de echten'.
'La Refuge de Fondue' is blijkbaar een echte Erasmusmust (een mooi woordje niewaar)... Het is een heel klein(vooral smal) restaurantje met twee lange tafels die nogal dicht bij elkaar staan. Als je naar het toilet moet komen de obers je helpen om over de tafel te springen zonder iemand of iets te 'breken'. Maar dat alles zorgt voor enorme hilariteit en gezelligheid, iedereen babbelt met iedereen, volksliederen worden gezongen, er wordt gelachen,...

Je krijgt een aperitiefje van het huis, veel hapjes, vlees- of kaasfondue, wijn in papflessen (smaakt wonder boven wonder nog zo slecht niet!), een dessertje en een koffietje. Dat alles voor 17 euro wat voor Parijs echt wel een batje/koopje is!



Derna beklommen we de trappen van Montmartre om ons te installeren bij een kerel me een gitaar nabij de Sacré Coeur. Eventjes zoeken naar de internationaal bekende liederen en we waren vertrokken: Bob Marly, The Beatles, Pink Floyd, ... Mensen sloten zich aan en het werd een volkse zangstonde met uitzicht over de lichtjes van Parijs!
We kunnen wel stellen: een topavond!!!




Wees gegroet...

3 commentaires:

Roeb a dit…

Cher Hans!

Netjes netjes, kunnen we vanuit de luie zetel je dagelijkse beslommeringen of beter: crazy avonturen volgen! Geniet ervan ginder, 't is iig altijd fijn wa nieuws te horen !!!

M'n ondertussen beste maat hier in Estland is Parisien, dus hebt ge nood aan nieuwe plekjes to discover, just let me know ;)

Tot gauw!
Roeb

Margot a dit…

Hejoo Hans!
ja ik ben denk ik ook bij die gitaarkerel geweest toen ik met marie in parijs was vorige zomer :)ma tis daar wel altijd super sfeer é.
De enige plek die ik u kan aanraden is 'le pop-in' maja kdenk da je daar totaal geen nood hebt aan outsider tips voor feesjes é :)
anywayzzz, blijf je nog verder amuseren en goed studeren en feesteren! I will do this to:) au revoir!
Margoo

Margot a dit…

http://www.parisist.com/archives/2006/09/14/le_pop_in_jy_etais.php
hier staat het adres normaal wel in dacht ik:) thankyou google!
ja twas wel nog n fijne plaats...maja mss enkel die keer dat ik er was:) je n sais pas!
amuse-toi encore!
Margow